ulriknovellen

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av jessika - 2 mars 2012 19:31

Nu vill jag veta vad alla tycker så kommentera allt vad ni kan =) 
Det är ju nu de 'roliga' börjar eller vad man ska säga . Nu kommer ulrik in lite mer.
när jag ett : *   så betyder de att dom pratar med någon dom inte känner .
_____________________________________________________________________________________________________
Jag vände mig om  och där stod han mitt framför mig med världens finaste leende !
Alla runt om kring oss stod och glode på oss  , eller ja  det känndes så iaf...
-Nemen tjena ! sa Ulrik  och flinade lite .
- ne men tjena på dig också sa jag och blrjade skratta .
- haha ska vi gå till taxin kanske ?
- haha jaa de kan vi göra .
Taxin stod ungefär 5 minuter från busshållplatsen så de tog inte lång tid .
-Jag hoppade in i taxin och ulriks kom efter .
* till elmia tack sa ulrik till taxi gubben .
När vi satt i taxin så pratde vi inte så mycket vi satt mest och bara tittade på varandra och log samtidigt.
Efter 10 minuter var vi framme och vi klev ur taxin .
Ulrik betalde och sedan  gick vi  mot en dörr där det  stod en vakt .
* jasså vem är den här godbiten då sa vakten 
* haha det är en ää gammal kompis 
* jaha okej vad heter du då ?
* jag heter jessika vad heter du själv sa jag medans jag skrattade lite .
* haha okej heej jessika , haha jag heter marcus ..
* jag måste nog gå in nu marcus , jag måste repa 
* okej ska jessika med in eller ?
* ja sa han och log 
* okej 
Vi blev in släppta och ulrik visade mig runt lite.
- Här är en toa , kanske inte så jätte viktigt men ändå .
och här är min loge .
- åå vad nice 
 Det stod två stolar , ett bord och en tv där inne.
På bordet stod  lite kakor,saft och vatten .
 Ulrik satte sig ner i en av stolarna och tog sig en kaka .
- Ta en kaka du också  sa han och log mot mig 
- haha okej sa jag medans jag satte mig på stolen.
vi pratade om allt och alla och gud vad kul det var när ulrik berättade att det hade varit en 80 åring på hans sigenering en gång  hahah gud vad vi skarttade åt de .

*Du ska upp och repa nu ulrik 
* okej kommer om  5 minuter .


Ulrik ställd sig upp , jag ställde mig upp också .
 vi kollade i varandras ögon och gud vilka underbara ögon den killen har asså !
- du har fina ögen , vet du de jessika ?
- va ne , du har fina ögon !
 Han kom närmare och närmare mig , det pirrade du magen .
 Han tog min hand och sa : du är inte som alla andra , jag kan snacka om allt med dig även fast jag knappt känner dig . jag vet inte om du känner likadant men jag måste få veta , tycker du om mig ?
 orden bara snurrade i huvudet på mig jag blev helt stum .
Jag blev så glad så  jag viste inte vad jag skulle göra ! 
jag fick fram ett ja och log mot han .
Han log tillbaka .
Han kramade mig hårt , jag kramade tillbaka och jag ville aldrig släppa !
just när vi stod där mitt i loge kom en av vakterna och störde oss , typiskt .
*Ulrik de har gått 5 minuter nu sa han 
* ööää jag kommer 
han drog med ut till scenen .
jag stod nedan för scenen och kollade på han !
han sjöng först the box sen moments ago och så vidare .
han kollade på mig hela tiden !

- var jag bra ?
- du är alltid lika bra sa jag och flinade lite
- åå vad gulligt sagt av dig sa han och log mot mig .

 vi gick tillbaks till hans loge och vi pratade om allt från flugor till kläder .
- jag måste gå och byta om nu
- ne de behöver du inte du är lika snygg i allt !
- som du då ?
- hahah knappast

nu var klockan  19:30 och jag måste gå ut om 15 minuter för att möta upp becca .
 jag sa hej då till ulrik och vi bestämde att vi skulle träffas efter spelingen . 
jag fick en kram och sedan gick jag ut
- du jessika vill du att jag ber marcus att ställe er längt fram ?
- ja det skulle becca älska , skulle ah kunna gör de ?
- klart han kan  sa han och log 
 
- HEJ BECCA
-HEJ JESSIKA !
- vill du veta vad jag har ordnat åt oss ??  

-ja säg !!
- en vakt kommer att ställa oss längst fram 
- va är de sant ?? 

- ja om de inte var sant skulle jag ju inte säga så 
- ÅÅ gud du är bäst vet du de ?
- hhah 
- älskar  dig 
- älskar  dig också 

vi gick fram till marcus och han tog tag i våra armar och drog med oss längst fram i kön .alla tjejer blev skit sura och blängde på oss haha de var kul ahaha deras miner ni skule se haha 
 dörren öppnades och vi gick in först och ställde oss längst fram !

efter ungefär 5 minuter kom de upp en kille på scenen och pratade lite och sedan presenterade ulrik
Alla skrek som galninga och jcg och becca också .
När han kom in på scenen så skrek jag älskar dig ulrik du är grym
då gick han fram till mig och kollade på mig och sa ........ 

Presentation


detta handlar om lina som börjar i en ny skola och får massvis med vänner och en utav dom är ulrik och izzah

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om den nya novellen
 den är spännade
 den är grym
 den är lite trågik
 den är helt okej
 den är tråkig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards