ulriknovellen

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av jessika - 1 mars 2012 17:40

-hallå?
-hej det är ulrik ,vad gör du ?
sa han med  en super glad röst
-inte så mycket mer än att jag tänker på dig , vad gör du själv ?
-naww , tänker på dig med .
- naww gulligt .
Vi pratade i flera timmar , om allt mella himel och jord.
Klockan var redan 23:00
- gud vad tiden går fort.

-ja, vad är klockan igentligen ?
-den är redan elva .
- OJ gud jag måste gå och sova nu sa han med en ledsen röst.
-okej, jag måste också sova nu
-god natt vi hörs imon.
-god natt hörs imon.
Och så la vi på .
Jag gick upp till toan och borstade tänderna , gick på toa och sedan gick jag ner till mitt rum .
Tog av mig mina kläder och la mig sedan i sängen , och jag somnade nästan direkt.

Jag vaknade av att LIsa kom in sprigande och började hoppa på mig .
Det var inte precis så man ville bli väckt direkt .
Jag kollade på min mobil , klockan var bara halv 9 .
Jag kunde inte somna om för så fort jag föröskte så började Lisa hoppa och skrika på mig .
Så det va bara att gå upp vare sig jag vill eller inte.
Jag öppnade gaderoben och tog på mig ett par jeans och ett linne och gick seddan upp till köket och åt frukost.
Jag tog ett glas o'boy och en macka och gick sedan och satta mig i soffan oxh glode på tv.
Der fanns inget  roligt så jag gick och ställde in mitt glas i diskmaskinen.
Sedan gick jag in till toan  och hoppade in i duschen .
Efter 15 minuter var jag klar ,och  jag gick till mitt rum .
jag tog på mig mina jeans och mitt svarat linne .
Jag satte upp mitt långa mörka hår i en hästsvans .
Sedan satte jag mig vid mitt smikbord  och tog på mig lite mascara .
Är så sjukt taggad tills idag , kan knappt vänta !
Jag tog upp datorn från byron och gick in på facebook.
Jag kollade ulriks sida för att kolla om han skrivit något  och de hade han .
-Dagen i går var skit rolig , gick på stan här i jönköping  och köpte ett par nya byxor.
Han tycket de var roligt att gå på stan med mig , tänkte jag medans jag log stort för mig själv .
 
Jag ringde till becca frö var ju tvungen att prata med henne om hur vi skule göra idag efter som att jag ska träffa ulrik 2 timmar innan de börjar .
-Hej becca vad gör du ?
- tjo inte så mycket själv ?
- okej ne jag funderade på hur vi ska göra dig ?
jag måste in till stan vi halv 6 för jag måste lämna Lisa hos hennes kompis då ( jag ljög ju för annars skulle hon vilja följa med och då skulle hon säkert förstöra allt ...)
- jaha okej men vi kanske kan mötas där ?
- det blir skit bra jag kommer vid typ kvart i 8 .
-okej de blir bra puss hej.
-puss hej.
Jag smsade til ulrik och frågade om jag kunde komma vi 5 istället , kunde inte vänta ville träffa han nu !
även fast det var mer än 7 timmar kvar så var jag så taggad !
han svarade att det gick bra och att han skulle möta upp mig i stan för  vi var tvugna att gå in på ett annat ställe för det var redan massa fans som stod och köade för att komma in först .

Snart var de dags för mig att åka , klockan var 16:00  .
Det var bara en halvtimme kvar till bussen gick.
Jag gick upp till köket och åt lite mat innan jag skulle åka.
Jag gick in til mit rum och kollade mig i speglen jag fått av pappa , de var en helkropps spegel .

Jag gick till hallen och tog på mig mina skor och min jacka  .
Sa hej då och sedan gick jag mot bussen .
Jag var så nervös , vad kommer hända ?
Efter 4 minuter kom bussen och jag hoppade på .
Jag satte mig nästan längst back i bussen .

efter 25 minuter var jag framme .
 jag hoppade av , jag började leta runt efter en kille med guppkeps .
Jag kunde inte hitta han , vart är han ?
helt plötligt hör jag något bakom mig som kommer närmre och närmare ........

 

____________________________________________________________________________________________________

Kommentera vad du tycker  och vad du vill ska hända
glöm inte att  följa och dela


sen vill jag bara säg tack till alla snälla ord , man blir så glad <3

kram <3

Presentation


detta handlar om lina som börjar i en ny skola och får massvis med vänner och en utav dom är ulrik och izzah

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om den nya novellen
 den är spännade
 den är grym
 den är lite trågik
 den är helt okej
 den är tråkig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards