ulriknovellen

Alla inlägg under mars 2012

Av jessika - 28 mars 2012 14:12

klockan började närma sig 12 .
vi hoppade in i taxin och for sedan mot socialen   där vi sedan skulle träffa våran shor familj .
jag höll  í ulriks hand nör vi gick mot entren .
jag var jätte nervös , jag visste inte vad som skulle hända  och jag visste ju inte hur som såg ut eller något , allt det här var ju så nytt för mig .
när vi kom in igenom entren så mötte carmelita upp oss.
vi hälsade på varandra och gick sedan igenom en lång grå korridor.
vi kom fram till en dörr , carnelita öppnade dörren och vi steg in.
inne i rummet fanns de 8 förtöljer .
vi gick och tog varsin förtölj , jag höll i ulriks hand .
éfter kanske 5 minuter öppnades dörren och in kommer en kvinna och en man in .

kvinna räckte fram handen och vi skakade hand 
- heej jag är tove
- hej jag är jessika
manen räckte fram handen och vi skakde också hand 
- heej jag är nisse och jag är din shor pappa 
- heej jag är jessika , förstog de sa jag med ett leende 
alla skakade hand och efter alla presenterat sig så pratade vi om hur vi skulle göra och lite sånt 

- jag känner igen dig sa tove till urlik 
- haha joo många säger de 
- sak du också bo hos oss ?
- ne jag är jessikas pojkvän så det kommer ju bli att jag är hos er  rätt så mycket 
- jaha vad kul 
- ja 

 efter vi pratat i ca 2 timmar så var det bestämt vi skulle bo hos dom i några månader , vi skulle bara hem och packa lite kläder sen skulle vi sov hos dom inatt .

Av jessika - 25 mars 2012 08:47

Hej det är så att jag funderar på att sluta skiva mer kapitel på grund av att jag fått veta olika saker så det är inte kul längre , men det är inget som är bestämt än . Jag tycker de är super kul att skriva och jag älskar er men som sagt har fått veta en massa saker som gjort att jag har typ tappat glöden för detta , men hoppas ni förstår <3

Av jessika - 22 mars 2012 16:38

ulrik drog mig åt sidan lite och kramde mig och viskade sedan i mitt öra - jag kommer stöta dig i detta , jag kommer finnas här för dig dag som natt , jag älskar dig jessika !
jag började gråta änu mer och fick sedan fram några ord mellan tårarna.

-älskar dig också , jag behöver dig ulrik
han kramade om mig och gav mig en puss.
vi började gå igen . vi mötes upp av carmelita som stod vi dörren in till mammas och pappas rum .
- åå hej på er så carmelita
- hej sa vi alla i kör
- jo det är så att er föräldrar håller på och operaras nu och efter operationen så måste dom stanna här i nästan 4- 5 månader så ni ska få en shor familj så länge för ni kna ju inte bo hemma utan föräldrar och specielt inte lisa hon är ju så liten än .
- okej det förstår vi  , när får vi träffa shor familjen då ?
- dom kommer hit imon (måndag ) så ni ska sova hos eran mormor inatt
- jaha okej , men ää vart bor den hör shor familjen ?
- dom bor i bankeryd , dom har en stor gård med hästar,hundar,kattar  och höns så vi tror att ni kommer trivas bra där 
-åå vad kul med hästar  sa jag och försökte få fram et leende ..


________________________________________________________________________________________________________

förlåt för att det inte kommit några kapitel på ett tag ..
men det kommer upp flera inom kort !

förlåt för att detta blev väldigt kort men hoppas ni över lever de :)
 om ni har någon fråga eller så skriv gärna det under ''fråga mig'' så får ni svar , och glöm inte kommentera !! <3

 

Av jessika - 15 mars 2012 23:06

detta kommer bli ett kort kapitelbara så ni vet =)

________________________________________________________________________________________________


 -det är så att era föräldrar har blivit sämre och måste operaras för båda har en inre blöding i hjärna och operationen kan misslyckas eller gå fel  och då kan dom avlida.
- okej ska vi komma eller ?
- det gör ni som ni vill men era föräldrar vill nog träffa er.
-okej vi kommer snart
- då säger vi så , ses sen då hej då
- hej då

- vem va det ? frågade kim
-carmelita ..
- vad ville hon , har det hänt något ?
- mamma och pappa måste opereras för dom har fått någon inre blödning och operationen kna misslyckas eller gå fel och då kan dom avlida ..
- okej skulle vi komma dit eller ?
- aa mamma och pappa ville de
- okej .

- kan du ringa en taxi ulrik ?
- klart jag kan gumman
- bra tack

taxin kom efter ungefär 15 minuter
vi tog på oss våra skor och jackor och  gick sedan ut genom dörren .
jag låste medans kim och lisa gick mot taxin , ulrik stod brevid mig och väntade .
vi hoppade in och taxin började köra mot sjukhuset.
under hela färden så va alla tysta.
vi hoppade ut och gick mot entren .
ulrik drog mig åt sidan lite och kramde mig och viskade sedan i mitt öra .........


Av jessika - 13 mars 2012 18:28

tänkte skirva ulriks perspektiv lite mera  =)
___________________________________________________________________________________________________

inne i rummet låg både mamma och pappa med bandage runt huvudet och massa kanyler i armarna som gav dom dropp.

allas tårar forsade ner för utom mammas och pappas för dom såg inte äns att vi hade kommit .

jag drog med mig urik fram till sängarna som stod brervid varandra .
mamma kollade på mig och ulrik när vi gick närmare dom .

-jag älskar er sa jag och började gråta änu mer !
- vi älskar er också sa mamma och pappa i kör och började också gråta

- snälla lämna oss inte !!

carmleita kom in i rummet och drog med oss ut från mamma och pappa .
- dom är väldigt väldigt  svårt skadade och kanske ine klarar natten , vi beklagar
jag och kim började skrika !
- NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
jag blev helt stel i kroppen , varför just våra föräldrar ? varför ska sånt här ens hända !!

carmelita gick in igen och bad oss stanna utan för , när hon kom tillbaks så vill mamma prata med ulrik av någon anlednig ..

Ulriks persperkiv

varför ville sandra (mamman) prata med mig ??
jag gick igenom dörren och gick mott sandra .

- snälla söta underbar ulrik kan du lova mig en sak ?
- gör vad som helst
- lova mig att du stötar jessika igenom detta vad som än händer , hon behöver dig ulrik
- jag lovar !

jag gick ut igen .
-----------------------

ulrik kom tillbaks igen
- vad ville hon ?
- hon vill bara prata med mig om att jag ska stöta dig igenom detta
- okej

efter vi vart på ryhov i kanske 1 timme så var vi tvugna att åka hem .
när vi kom hem så var klockan nästan 2 .
 
jag och ulrik gick och lagade lite mat , makaroner med köttbullar fick duga .
när vi satt vid mat bordet ringde min mobil . dolt nummer ...
jag fick panik och jag kände hur tårarna kom .
- H-hallå ?
- hej det är carmelita
- hej ?
- det är så att .............

___________________________________________________________________________________________________

tack för alla underbara kommentarer <3

kommentera och dela bloggen så vi får mer läsare =)




Av jessika - 12 mars 2012 21:22

-åå vad bra jag ringer från sjukhuset och jag heter carmelita och du och dina syskon måste kom hit så fort ni kan 
- o-o-okej är det okej om min kille hänger med ?
- det går så bra så .
-bra
- ses snart hej då
- ses snart ..

- vem var de? frågade ulrik 
- någon carmelita från sjukhuset .
- okej ska vi ditt eller ?
- aa så fort vi kunde sa hon ...
-okej jag ringer en taxi 
-okej bra

efter ungefär 10 min kom taxin och vi for mot ryhov .
alla var helt röda om ögonen .
ingen sa något under hela resan .
efter ca 10 -15 minuter var vi frame.
ulrik betalade och alla hoppade ut .
jag höll ulrik handen och kim bar lisa .
vi gick in , vi gick  fram till Receptionen och frågade efter carmelita .

- hej vi säker carmelita hon jobbar här 
- ja vänta lite bara .
hon tog upp en telefon och slog ett numer 
*hallå carmelita det är camila från Receptionen här har någrar som frågar efter dig.

okej , ja , mm hörde man henne säga
- hon kommer strax så ni kan slå er ner där port . så pekade hon mot några stolar
- okej tack

efter ca 5 minuter kom hon

- hej jag är carmelita
- hej jag är jessika och detta är ulrik,kim och  lisa  så pekade jag på dom medans jag sa deras namn
- vad bra att ni kunde komma så fort  häng med här 
vi gick snällt efter henne
vi gick genom korridor efter korridor och änu en korridor .
hon sträckte ut handen mot en dörr .
jag öppnade .
jag blev helt stel i hela kroppen , tårarna bara försade ner .
_________________________________________________________________________________________________

vad tycker ni ?? =)
Kommentera så får ni nästa kapitel imon  :) <3
puss
 




 

Av jessika - 11 mars 2012 19:38

helt plötsligt slängs utedörren upp och in kommer kim skrikandes och gråtandes med lisa i famnen .
både jag och ulrik sprang ner för trappan i full fart
- VAD HAR HÄNT !?!?!
- de är mamma och pappa sa kim och började gråta änu mera .
- vad är de med dom ?
- d-d-d-d-d-d-do-o-om blev överkörda av en lastbil ...
- vaaa hur och vart ?
- vid den där stora korsnigen du vet vid skolan , lastbilen fick slad och råkade köra över mamma och pappa men jag och lisa klarade oss , mamma och pappa är svårt skadade dom är på sjukhuset, dom kanske inte klarar sig  sa han medans han torkade tårnan på både sig själv och lisa .

det stod still  i huvudet jag kunde inte tro han !
jag började också gråta,till och med ulrik började gråta .
jag grät i ulriks famn , han torkade mina tårar och viskade i mitt öra : jag kommer stöta digigenom detta gumman , jag kommer alltid finnas här och jag älskar dig !
Alla stod och grät i hallen , kim och lisa grät i varandras fam och jag och urik varandras .

alla stod och snyftade och torkade tårar igen sa något alla bara grät och grät .

helt plötsligt ringer min mobil , jag fiskade upp mobilen i byxfickan .
dolt nummer , jag svarade med gråten i halsen
- H-hallå ?
-Hej är de jessika ?
- ja vem är de ?
- åå vad bra jag ringer från ...........
____________________________________________________________________________________________________
Vill du veta vem som ringer ?
kommentera då så får ni nästa kapitel i mon :)
men bara om det blir över 5 st ;)
hade bra :)

Av jessika - 9 mars 2012 21:40

Jag vaknade tidigt dagen där på , klockan var runt 9 och ulrik låg fortfarnde och sov.
Jag kollade på han när han låg där och sov , han är så gullig när han sover .


jag gick upp och tog på mig ett par mjukisbyxor och ett linne det fick duga .
jag satte mig vid skirvbordet och tog fram datorn .
jag kollade min facebook , det var mest en massa hat kommentarer och massa om att jag och ulrik är tillsammans ,
jag bryde mig inte så mycket om de .


Ungefär vid 11 vaknade ulrik .
- är du redan vaken frågade ulrik
-japp jag vaknade vid typ 9
- jaha okej vad har du gjort då ?
- suttit vid datorn , det är massa som har skickat massa hat kommentarer och sånt ..
- skit i dom , dom är bara avisför att dom inte kan få någon kille sa ulrik och log mot mig
- haha så är det säkert ..


vi gick upp till köket och tog varsin macka och ett glas o'boy.
vi gick och satte oss i soffan och kollade på scrubs .


helt plötsligt slängs utedörren upp .......


____________________________________________________________________________________________________
jag viste inte vad jag skulle skriva så detta blev lite kort , sorry
men det är iaf något att läsa :)
KOMMENTERA VAD DU TYCKER

Presentation


detta handlar om lina som börjar i en ny skola och får massvis med vänner och en utav dom är ulrik och izzah

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om den nya novellen
 den är spännade
 den är grym
 den är lite trågik
 den är helt okej
 den är tråkig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards