ulriknovellen

Alla inlägg under februari 2012

Av jessika - 29 februari 2012 23:14

nästa kapitel kommer imon , håller på och skriva de , ska bara skriva klart de sista och sedan skriva över de till datorn :)

hoppas ni gillar min novell kram jessika =) <3

Av jessika - 29 februari 2012 18:03

- Jag tänker på hur kul vi hade de idag och hur mycket jag vill träffa dig , kan knappt vänta tills imon !
Gud vad gullig han är !  Jag låg i sängen med världens största leende, jag blev helt hyper av lycka  .
Jag funderade på vad jag skulle skriva .
När jag äntligen kom på vad jag skulle skirva till han så dog min mobil , så typiskt också .
Jag som har min laddare i skåpet i skolan !
VIsste inte vad jag skulle göra , jag fick sån panik !  Tänk så tror ulrik att jag inte vill prata med honom eller något !
Vad skulle jag göra ?


helt plötsligt hör jag hur dörren öppnades och in kommer Lisa och säger : Du jessika dee ärrr matt nu , kommer du  snart ?
Jag svarde : ja jag kommer snart Lisa
Jag gick upp från sängen och sedan upp till köket där mamma och lisa satt.
Det blev makaroner och köttbullar , jag var inte hungrig direkt men jag åt lite iaf.
-mamma ha du någon iphone laddare ?
-naja jag tror jag har en än i skåpet vid tv:en
-okej
Jag gick till skåpet vid tv:en och gud vilken tur jag hade , de låg en längst in under en bok .
jag gick ner till mitt rum igen och stoppade i laddaren i mobilen , när mobilen startade så hade ulrik ringt 3 gånger och smsat 2 gånger .
På de första smset stod de : hallå jessika ?
På de andra smset stod de : jeesika dog du ?

jag svarade som de var att mobilen dog och att han gärna får ringa igen .


Efter bara 5 minuter ringde mobilen, jag fick en klump i magen ........


____________________________________________________________________________________________________


kommentaer vad du tycker !! =)
vill du ha ett till två inlägg nästan varje dag men då är dom lite kortade  eller vill du ha långa inlägg en gång i veckan?? ?

Av jessika - 29 februari 2012 11:06

Jag tryckte på antecknings ikonen på min iPhone . Det pirrade i magen . Jag var så nervös , jag visste ju inte vad det var . Tänk så var de Ulrik som skrivit in något . Vad kunde de vara isåfall? Ikornen öppnades och jag blev helt stum , jag stirrade på texten i flera minuter .Jag läste de om och om igen !- du är en annorlunda person Jessika . Du värkar vara en intressant tjej och jag vill lära känna dig bättre. Kram Ulrik What !!? Kan inte fatta att Ulrik munther vill lära känna mig !Att han tycker jag är en annorlund person .Det är så konstigt , kan inte fatta detta . Detta måste vara ödet ! Jag la mig i sängen med mobilen på bröstet. När jag var nära på att somna så Plingade mobilen till . Jag näst in till Flög upp ur sängen . På displayen stod de Ulrik <3 :hallåhallå vad gör du ? Jag blev helt varm i kroppen . Jag visste inte vad jag skulle svara . Jag satt ett bra tag och tänkte på vad jag skulle skriva . -tjena ,jag gör inte så mycket ligger i sängen och tänker lite . Vad gör du själv ?Efter ett tag plingade mobilen igen . Med ett stort leende på läpparna så läste jag smset . -okej vad tänker du på då? Jag sitter i soffan och försöker skriva lite låtar och tänker lite . Vad skulle jag skriva ? Jag tänker ju på han !Vad skulle han säga , hur skulle han reagera de? Han skrev ju att han också tänker . Han kanske tänker på mig ? Vad vet jag ? Efter ett tags tänkande så kom jag äntligen på vad jag skulle skriva . - jag tänker på lite allt möjligt tänker t.ex på dig . Vad tänker du på då ??Jag tryckte på skicka knappen . Tänk så tänker han inte alls på mig ... Tänk så har jag gjort bort mig nu , Gud vad pinsamt isåfall!Efter ett tag så plingade mobil till igen . Jag fick en klump i magen ! Hoppas hoppas hoppas att han tänker på mig också ! -naw tänker du på mig , så gulligt . Jag tänker på ................ ___________________________________________________________________________________________________________________ Andra kapitlet , det kanske blev lite kort men det är iaf ett kapitel ;)Kommentera vad tycker om de så här långt !Kram :)<3

Av jessika - 29 februari 2012 00:49

Vill ni ha ganska korta inlägg nästan varje dag eller vill ni ha långa inlägg en till 3 gånger i veckan ?Ni bestämmer så kommetera här hur ni vill ha det !:)?Ha de bra kram <3

Av jessika - 28 februari 2012 18:55

förlåt för stav fel och sånt .
min dator vill bråka med mig idag tydligen ..
när jag var klar så försvann allt så fick skriva om flera gånger så de är darför de är lite stav fel här och där och de ber jag så mycket om ursäkt för .
ska skärpa mig  !
kram på er <3 =)

 

Av jessika - 28 februari 2012 15:03

jessika är en tjej som är 16 och ska snart fylla 17
henns familj består av : mamma sandra 45 år ,pappa johan 46 år  , store bror kim 19 och lilla syster lisa 4år
____________________________________________________________________________________________________


jag vakande av att mobilen ringde , jag svarade med en trött röst
-hallå ?
- HALLÅ JESSIKA VART ÄR DU ??!
- vem är de ?
- DE ÄR BECCA VART ÄR DU ?? SKOLAN BÖRJAR OM 2 MINUTER !
- VAAA :O
- KAN DU SVARA PÅ MIN FRÅGA ? VART ÄR DU ??
- jag är hemma ! jag måste har försovit mig ....
-men skynda dig då ! jag säger till läraren att du kommer lite senare !
- okej tack ,  jag tar nästa buss som kommer ses sen hej då !
- bra puss hej !


satans också klockan är 08:00 och jag börjar NU  och nästa buss går inte förens om 15 minuter , fast det är bra då hinner jag ju äta frukost , fixa håret och sminka mig .
jag rotade runt i gaderoben och hittade ett par svarta tights och ett svart linne och en addidas tröja
jag satte upp mitt långa mörkar hår i en bulle och tog på mig lite macara
jag gick upp till köket och plockade fram två rostmackor och stoppade dom i brödrosten .
jag bredde på lite apelsinmarmelad och tog ett glas o'boy.
jag svepte i mig mackorna och o'boyen så fort jag bara kunde .
när jag sedan kollade på klockan så var de bara 4 minuter kvar tills bussen gick , jag fick lite smått panik och ryckte tag i mig skolväska som stod på kistan i hallen , jag tog på mig jackan och mina skor och jag gick sedan ut genom utedörren och låste dörren.


jag tog upp min mobil och kollade vad klockan var , klockan var 08:14.
gud min buss går om en minut, kommer jag verkligen hinna ?
som tur var så var bussen 3 minuter sen så jag han precis !


jag gick på bussen och betalade med mitt busskort som jag fått från skolan .
när jag skulle gå och sätta mig så va jag så inne i min mobil att jag inte ens märkte att det kom ett trapp steg så jag trilade pladask på mage , mitt i bussen . PINSAMT SOM ATTAN !!


helt plötsligt kommer de fram en kille med blont ruffsigt hår och räcker fram sin hand och frågar om det gick bra .
jag svarade lite surigt medans jag bara stirrade på hans hand , jag var så inne i och tänka att jag är så klantig så jag han inte äns kolla på hur killen såg ut ..
när jag väll kollade upp så såg jag att de var min största idol som jag alltid drömt om att få träffa !
jag tog hans hand och ställde mig upp.


-ddu ärr jjuu uulrik mmunther :O stammade jag fram lite tyst
-  japp  det ä jag de sa ulrik :)
- men vaad gör du här i jönköping ?
-  jag är här för jag ska ha en spelning i mon
- joo de vet jag men varför åker du buss för och varför så här tidigt ?
- andreas skulle i väg på ett möte och jag ville inte stana kvar på hotellet så jag tänkte hitta på något
- okej vart ska du då ?
- till stan hade jag tänkt
-åå de ska jag också sa jag , jag skulle  ju till skolan men ljög lite :)
- då kanske du vill gå med mig ?? :) sa ulrik med ett leende på läpparna
- ja de är klart jag vill =) sa jag med ett super stort leende
- åå vad bra , jag hittar ju inte här sa ulrik och skrattade :)
-haha , oj juste förlåt jag glömde presentera mig .. jag heter jessika

- åå hej jessika =) jag heter ulrik fast de vet du ju redan  :P sa han och skrattade lite
-haha ja;)
- ska vi sätta oss kanske ? sa ulrik och log
- visst sa jag och följde ulrik
vi satt och pratade som att vi var bästa vänner , men så var de ju inte precis ;)

och som tur  är så är  jag inte den blyga typen direkt ;)
jag smsade till becca och sa att jag inte kommer
hade jag skrivit till henne att jag skulle gå på stan med ulrik skulle hon flippa ur , hon är nästan ett störe fan än mig ..
jag kunde inte fatta att jag satt här och pratade med självaste ulrik munther ! detta var helt sjukt


vi hoppade av bussen och började gå mot dressman för ulrik skulle köpa nya byxor.
när vi var klara så gick vi till HM och sedan bara gick vi och kollad runt i massa butiker.
efter vi vart inne i ungefär 9 olika butiker sa ulrik
- jag måste tyvärr åka till hotellet nu sa han med en ledsen röst
- jaha okej , jag måste nog också åka nu sa jag också med ledsen röst ..
- men vi kan väll träffas imon? frågade ulrik med världens finste leende
 vänta här nu ! sa han precis att han ville träffa mig imon !! say what :O
- klart vi kan , jag ska ju på din spelning  :)
- kan du inte komma vi typ 18:00 så kan vi träffas innan ?
- jo de kan jag :) sa jag med ett super stort leende

- bra , ää kan jag få din mobil , ska lägga in mitt nummer ? ;)
- jaaa då :)
jag gav mobilen till ulrik medan jag tänkt : va ska jag får hans nummer :O
han gav tillbaks den
- nu behöver jag bara ditt nummer sa ulrik
-  okej ska jag skriva in de åt dig ?
-  aa tack sa han och gav mig mobilen
jag skrev in nummret och gav sedan tillbaks den
-jag smsar dig sen sa ulrik
-okej ;)
vi sa hejdå och jag fick en kram hihi ;)


sedan gick vi åt skilda vägar jag gick till bussen och ulrik till andreas som stod och väntade på pakerigen .


hela vägen hem tänkte jag : detta är sjukt !


när jag komma hem så var mamma redan hemma och klockan var bara halv 11 , hmm vad gör hon hemma redan ?
 jag öppnade dörren och gick in , jag tog av mig skona och min jacka
- hallå är de du jessika ? hörde jag mamma ropa från köket
jag gick upp till köket
-jaa
- vad gör du hemma nu du har ju skola
- ja jag vet , jag har ont i huvudet och jag mår inte bra  . ljög jag 

-naww gumman då .. är du hungrig ?
- jaa
- de är mat om 15 minuter
-okej
jag gick ner för trappan och sedan in  till mitt rum . jag slängde väskan på golvet och la mig på sängen med mobilen i handen .
jag var tvungen att kolla om jag verkligen hade ulriks nummer . när jag såg att de var sant började jag hoppa runt och skrika av lycka .
helt plötsligt så pligade min mobil och på displayn stod de : påminnelse- kolla dina anteckningar
jag kunde inte minas att jag laggt in någon påminnelse :S
och just då slog de mig , kunde de varit ulrik ?.......


__________________________________________________________________________________________________


första klart nu , vad tycks ?
kommentera vad du tyckte


kommentera också några förslag på vad du vill ska hända :)
nästa kapitel kommer innan torsdag om jag får  över 5 kommentarer :)
ha de bra och hoppas du gillar novellen =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


detta handlar om lina som börjar i en ny skola och får massvis med vänner och en utav dom är ulrik och izzah

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om den nya novellen
 den är spännade
 den är grym
 den är lite trågik
 den är helt okej
 den är tråkig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards